Dijital Dünya için Doğru Görseller Neden Önemli?
Dijital Dünya için Doğru Görseller Neden Önemli?
‘Bir fotoğraf 1000 kelimeden daha mı değerlidir?’ Cevabım: ‘evet, tabii doğru görsellerse’
Günümüzde, insanların karşılaştıkları bilgilere en fazla 9 saniyeden daha az konsantre oluyorlar. Bu nedenle kelimeleri anlamaktan çok bir görseli yorumlamak insanoğlu için daha kolay oluyor.
Beynimizin büyük bir kısmı görsel bilgileri yakalama konusunda başarılı ve inanılmayacak hızla anlamlandırabiliyor. İnsan beyni önceden gördüğü veya bilgidiği bir bilgiyi sadece 100 milisaniyede farkına varıyor. Bu nedenle iletişeme geçmenin yolu temelli stratejiler oluşturmak. Ben bu Yeni Dünya’ya; ‘ Görsel Dünya’ diyorum.
Müşterilerin Dikkatini Çeken Görseller Oluştur
Dijital Dünya yeterince bilgiye sahip ve oldukça kalabalık. Bu nedenle takipçilerinin dikkatini çok hızlı çekmelisin. Doğru zamanda doğru anda karşısına az kelime ve doğru bir görsel ile çıkmalısın.
İnsan Beyni, karşısına çıkan bir bilgide, kendini ilgilendiren bir veri olup olmadığını inceler. Buna görsel renkleri, ne yazdığın, görsel içeriğine kadar her noktaya sadece 4 saniyeden daha az bir sürede karar veriyor. ‘bu bana lazım mı’ sorusuna sadece 4 saniyede karar veriyor. Mesela, bir lise öğrencisine, evil-çocuklu bir aile fotoğrafı paylaşmaman gerekir. Asında yolun başında müşteri kitleni iyi tanıman gerekir. O konuya da başka bir yazım da yer vereceğim.
Etkili bir Görsel İçin Gerekli Bilgiler
Takipçinin veya müşterinin dikkatini çekebilen fotoğraflara en kolay sen karar verebilirsin. Özellikle sosyal medyada en çok etkileşim alan görsellere benzer iletiler veya paylaşımlar yapmalısın. Stok fotoğraflardan, başarılı bannerlardan, bilgi-grafiklerinden ve memeslerden faydalanabilirsin.
Sayfa veya hesabının genel içeriğini dönem dönem değiştirmen gerekebilir çünkü seni takip edenler, ‘hep aynı şeyler’ söyleminden uzaklaşırsın. Müşterilerinin, ‘yeni ne var?’ sorusunu hatırlar gibisin değil mi?
Ayrıca eğer kişisel bir hesap kullanmıyorsan ya da bireysel anlamda takipçilerin ile etkileşime girmiyorsan, hizmet veya ürün sağlayan bir kurumsan ‘selfie’ çekimlerinden uzak dur. Müşteri gözünde, samimiyet ile kurum çizgisi arasında git geller yaşanabilir.
Görseller Daha Çok Hatırlanabilir Bilgiler İçeriyor
Araştırmalara göre insanlar 72 saat önce duydukları bir bilginin sadece %10’u hatırlıyorlar. Fakat, 3 gün önce gördüğü bir görselin %65 hatırlayabiliyor. Aslında müşteriye ulaşma yönetmlerinizi sadece bu bilgiyle bile değiştirebilirsin. Son 20 yıldır görsel tabanlı uygulama veya dijital platformların başarısı ortada. Geleneksel stratejiler şekil değiştirmediği sürece yok olmaya yakın.
Benzer Dijital Platformlarda İstikrarlı Marka Kimliğin Olsun
Dijital platformlarda istikrarlı bir yol seçmenin en önemli noktası kurum kimliğinize sadık olmanız gerekiyor. Müşterilerin veya takipçilerin Facebook’da gördüğü görseller ile Pinterest’de karşılarına gelenlerin arasında bir ilişki kurmalı. Her platforma aynı içerikleri oluşturmamalısın. Instagram ile Tumblr arasında farkları bilerek, stratejiler yaratmalısın. Ancak kurumuna ait renkler ve bilgiler her noktada aynı olmalı ki, takipçilerin seni tanımlayabilsin.
Dijital Platformlarda görsel içerikleri oluştururken yukarıda sıraladığım bilgiler dışında da kendi yorumlarını katman gerekebilir. Sonuca ulaşabilecek en doğru stratejileri seni sen yapan detaylarda saklı olacaktır. Satışlarının artması dileğiyle.