Fiziksel Bir Ürünü Dijitalleştirme

Nedir bu Fiziksel Ürün?

Aslında elle tuttuğun, gözle gördüğün her ürün fiziksel üründür. Bu fiziksel ürünleri hayatımızın içinde her gün görüyoruz, her gün karşılaşıyoruz. Peki bunları nasıl satın alıyoruz, nasıl temin ediyoruz? Kimimiz, fiziksel mağazalardan veya satış noktalarından, bazılarımız ise internet üzerinden. Peki, tüketici olarak hangi yolla satın almalarınızdan daha memnun kalıyoruz? Digital Dünya’da gördüğümüz ürünler ile, fiziksel mağazalardan satın aldıklarımız arasında benzerlikler var mı? Yazımızda bunların cevaplarını arıyoruz.

Ürünün Dijitalleştirilmesi

Bir ürünü nasıl dijitalleştirirsiniz? Hangi adımlarla ürün kimliğine dijital bir kimlik daha ekleyebiliriz?

Eticaret Operasyon

Başlıyoruz.

1 - Fiziksel bir ürüne ihtiyacınız olacak. İster üretim yapın, ister yaptırın, ister satın alın, ama mutlaka bir fiziksel ürününüz olsun. Tshirt, kalem, tablo, çiçek ne olursa artık. Bu ürünleri seçerken; arz - talep ilişkisini çok iyi kurmanız gerekecek. Dijital Dünya’da ne istenyor? Müşteri neye ihtiyaç duyuyor? İnternet üzerinden Tshirt satmak ile kaymak satmak arasında okyanuslar var. Kaymağı ne kadar da iyi muhafaza etseniz bile; tüketicinin kafasında ‘‘ Kaymak kolay bozulur ‘‘ düşüncesi var. Bunu kırmak imkansız olduğu için, fiziksel ürününüzü seçerken bir çok maddeye dikkat etmeniz gerekecek. Bunu da başka bir makalemizde ele alırız :)

2 - Ürünü müşterinize gösterebilmek ve sunmak için, ürünü fotoğraflaştırmanız gerekir. Bu konuda yazmış olduğumuz Digital Dünya için Doğru Görseller Neden Önemli yazımızı okuyabilirsiniz. En önemli konulardan biri de doğru görseller ile müşterinin önüne çıkmaktır. Müşterinin, ürüne ulaşabilme ve erişebilme hissiyatini yaşaması gerekir.


Ürünün Fotoğraflaşması

3 - Ürün fiyatlandırmanızı gözden geçirmeniz gerekir. Dijital Dünya, yüksek fiyatları ürünlerin pek tercih edildiği bir dünya değil. E-ticareti gelişmiş ülkelerde de aynı tercihler yapılıyor. ‘‘İnternet’te daha ucuzdur, eve gidince bakarım’’ dediğinizi duyar gibiyiz. Ucuz ve pahalı kelimeleri göreceli tanımlamalardır. Ancak, müşteriler internet alışverişlerinde düşük fiyatlı ürünleri daha çok tercih edebiliyorlar. Bu konuda dersinize iyi çalışın. Tedarikçilerinizi veya üretiminizi gözden geçirin. Düşük fiyatlı maliyetler size yüksek karlar olarak dönecektir.

Evet, ticarette fiyatlandırmayı hem siz hem de piyasa belirler. Hedef fiyatınızı iyi belirleyin. ‘‘10 TL’ye mal ediyorum, bana 3 TL yeter, 13 TL’ye satayım’’ demek bazen doğrudur bazen ise yanlıştır. Siz 13TL’ye satarken, rakipleriniz 39 TL’ye satıyorsa müşterileriniz sizden uzak duracaktır. En azından rakiplerinize yaklaşmanızda fayda vardır.

4 - Ürün, fiyatı ve fotoğrafı hazır. Peki, biz bunları nerelerden satacağız? İşte bu konuda da tercihler sizlere kalmış durumda. Bu konularda Ticaret algınıza ve bilginize güvenebilirsiniz. Kendinize ait bir elektronik alışveriş sitesi olabilir. Her kuralı, her görseli, her fiyatı kendi istek ve görüşlerinize göre düzenleyebilirsiniz. Ancak, bu internet sitesi koca bir okyanusta hamsi yavrusuna benzer. Büyütmek, geliştirmek ve kabul ettirmek, zaman ve bütçe gerektirir. Öyle bir bütçeniz ve zamanınız var ise hiç beklemeyin işe koyulun deriz. Bu, ‘bana göre bir yöntem değil’ derseniz ise, pazaryerlerinde satabilirsiniz. Amazon, Trendyol, Etsy vb. pazaryerlerinde ürünlerinizi sergileyebilir ve kazanç elde edebilirsiniz. Buna benzer oluşumlar ise sizlerden aylık ücretlendirmeler veya sattığınız ürünlerden komisyonlar almakta. Hangisine bütçenizi ayıracağına siz karar verin.


5 - Ürünlerinizi eklediniz ve siparişler gelmeye başladı. Gönderimlerinizi yönetmek, iadelerinizi kabul etmek için hazır mısınız? Stok yönetimi konusunda teknolojiyi ne kadar kullanıyorsunuz? Kısaca Operasyon olarak tanımladığımız işlemlerde nasılsınız? Öncelikle Stok Yönetimi bu oyunun kalbi. Ürününüze hakim olma şartınız var. Depolama konusunda hiç bir eksiğinizin olmaması gerekir. Müşteriler ile iletişime geçmekten çekinmemeniz gerekir. Müşterilerin taleplerini kapasiteniz karşısında karşılamanız gerekir.



5 adımda anlatmaya çalıştığımız bir ürünün dijitalleşmesinin çok daha fazla detayı var. Ancak genel şartları ile çerçeveyi oluşturduk. Resmi çizmek sizin elinizde.

Previous
Previous

Dijital Dünya için Doğru Görseller Neden Önemli?

Next
Next

Eticaret için en uygun 10 Sektör