Dijital Pazarlama Vol.1 Hedefleme

Hedefleme: Müşterim Kimdir?

Dijital Pazarlama yaparken en çok kafa yorduğumuz başlık. Elimizdeki ürünü kime satmalıyız sorusuna verdiğimiz cevap: bu ürünü sen alır mıydın? Nerelerde karşına gelse alırdın? Bir müşterimizin hedefleme konusunda ciddi bir yolu vardı. ‘‘Hayatım boyunca satış yaptığım ürünleri ben aldım ben giydim. Hedef kitle olarak hep kendimi seçtim. Çünkü ben de bu pazarın bir parçasıyım. Benim gibi de insanlar var. Benim zevklerim, beğenilerim %70 oranda başkalarında da var. İşte o başkaları benim hedef kitlem oldu. O nedenle hedef kitleye çok kafa yormadım.’’ Haklı mı? Eğer bu şekilde bir şansın var ise bu taktiği kullanabilirsin Eğer yoksa yazımızı okumaya devam etmelisin.

Kim yahu bu Erol Egemen?

Cevabını bulabildiğin sorular sor kendine. En önemli soru ‘‘ben kime satacağım bu ürünü?’’ olmalıdır. Hedeflediğin kitleye uygun bir ürün mü yapıyorsun? Fiyatı karşılayabilecekleri düzeyde mi? Bir kere sipariş değil sürekli sipariş verme potansiyeli var mı? Müşterilerin neden rakiplerini tercih ediyor sence? Bu sorulara verebileceğin en kolay cevap dersime çalışmalıyım olacak. Kendi yöntemlerin ile pazar araştırması. Fiziksel ve sanal mağazaları dolaşarak veya satış noktalarını analiz ederek müşterilerin neleri tercih etitğini öğrenebilirsin.

Müşterin nelerden hoşlanır?

Bu insanlar sadece alışveriş yapmıyorlar değil mi? Geziyorlar, yemek yemeye gidiyorlar, sinema-tiyatro seviyorlar, tatil alışkanlıkları var. Google veya Instagram gibi reklam platformları bu arkadaşların nerelerde neler yaptıklarını bilmiyorlar mı zannediyorsun. Her şeylerine hakimler ve senle bunu paylaşıyorlar. Tabii ki bir bütçe karşılığında. İşte senin reklam bütçen.

Reklam Bütçen Hazır, Var mısın denemeye?

Müşterinin ihtiyaçlarını tespit ettin, nelerden hoşlandıklarını öğrendin. Girdin Google Ads Platformuna tüm detayları doldurdun ve başladın reklam vermeye. Rakamlarla aran iyi midir? Analiz sever misin? Birim maliyetleri hesaplamalarında iyi misindir? Müşterinin verdiğin reklama karşı tutumunu tespit edebilir misin? Müşterinin verdiğin reklam sonucunda mı ürününü aldığını anlayabilir misin? Raporlarla uğraşmayı sever misin? Sevmezsen profesyonel bir yardım almanda fayda var. Seviyorsan ve yapıyorsan, helal olsun 10 parmağında 10 marifet bir insansın.

i.

Previous
Previous

Eticaret için en iyi Google Araçları

Next
Next

Dijital Dünya için Doğru Görseller Neden Önemli?