Kampanya Günleri ve Operasyonu

Kampanya Dönemleri ve Operasyonu

Kasım ayında arka arkaya başarıyla tamamladığımız ve geride bıraktığımız kampanya dönemleri yaşadık. Hala iadeler, gider faturaları, para iadeleri gibi operasyonlar devam ediyor değil mi? Bundan şikayetçi değilsin, biliyorum ama sadece nasıl daha efektik hale getirebilirim onu düşünüyorsun. Gel beraber bir bakalım nelere dikkat etmeliyiz?

  • Takvim Yönetimi nedir bilir misin ey dünyalı?

Ne var canım, işte özel günlerden bahsediyorsun. Anneler Günü, Black Friday, Yılbaşı vs. Evet ondan bahsediyorum ama sadece bahsetmiyorum. Bu günlerde neler yaptığını merak ediyorum. Yani takviminde bu günleri işaretleyeceksin. İşaretleme ile kalmayacaksın, bu özel günlere ait ürünler satın alacaksın veya üreteceksin. Sloganlar veya metinler yazdırakcasın vs. Bunları ekibine deklare ettin mi? Haberleri var mı? Yılbaşının 31 Aralık olduğunu tüm dünya biliyor ama alışverişin en çok kaç gün önceden yapıldığını senin tespit etmen gerekir. Notunlarını al ve her sene yeni stratejiler ile karşısına çık.

  • İnsan Kaynakların Yeterli mi?

Özel günlerde müşterin alışveriş yapmak istiyor. Yapıyor da. Bu günlerde iş yoğunluğun bir iken, belki üçe belki beşe katlanıyor. Peki senin ekibin buna hazırlık mı? Hem kişi sayısı hem de yetkinlikleri bu günlerin kaosuna karşı gelebilir mi? O günlerde belki 2 aylık (Dönemsel) Part-Time işe alım gerçekleştirebilirsin. Tabii ki de bir kaç gün önceden.


BlackFirday
  • Muhasebecin seni sever mi?

Ekibinizde muhasebe departmanınız bu dönemde belki de en çok çalışacak ekiplerin başında geliyor. Çünkü büyük operasyonlarda diğer operasyonlarda bulunan ekipler resmiyeti veya mevzuatları atlayabiliyorlar. Fatura kesimi, para iadeleri, gider pusulaları gibi detaylarda muhsebe departmanı ile iletişim sıkıntıları yaşayabiliyorlar. Özellikle bu dönemde satış - muhasebe departmanları arasındaki bağı sağlam tut. Öncesinde kısa süreli toplantılar yap.

  • Stoğun Yeterli mi?

Aslında her bir madde çok değerli ama telafisi olmayan bir - iki maddeden biri bu başlıktır. Bu dönemlere uygun stok adetleri yakalanır. Özel üretimler yapılır. Konsept tasarımlar, hikayaler yazılır yeniden. En önemlisi de optimum seviye yakalanmalıdır. Senin de burada dikkat etmen gereken ilk adım; bu günler öncesinde stoğuna, ürün bilgine çok iyi bir şekilde hakim olman gerekir. O güne girerken eğer hala üretimhanende üretimlerin var ise rekabette yenilen kişi sen olursun ve inan kimse seni hatırlamaz. O nedenle eğer 26 Kasım’da Black Friday başlıyorsa en az 3 ay önceden üretimin bitişi, fotoğraf çekimleri, satış fiyatları, stok adetleri gibi detayların belirlenmiş olması gereklidir.

  • İçerikler ne alemde?

Evet, en değerli maddelerden biri de içerik yönetiminin etkili olması gerekecek. Ürünün, ekibin her noktan hazır olur ama bunu mülsteriye ulaştırmanda eksiklikler vardır. Bunları doğru konumlandırıp müşteriye aktarmak da her madde kadar değerlidir. Günümüzde nasıl satıldığının bir önemi var. Çünkü gelişen teknoloji ile benim babbannemin ördüğü atkılar da instagramdan satılabiliyor. İnternet siten, sosyal medyan, telefon karşılamandaki her bir kelime bile aynı olmalıdır. Ekibnin bu konuda duyarlı olması çok önemli. Sosyal Medyan’da kullandığın görsellerin standart yakalaması çok değerlidir. İnternet sitene giren ziyaretçi ilk olarak Black Friday’da yüzde kaçlık bir indirim oranın olduğuna bakar. Eğer sen Black Firday’e katılmıyorum, ama perakende yapıyorum, eticaret sektöründeyim diyorsan, geçmiş olsun, hangi hastanedesin hemen gelelim ziyaretine.

Previous
Previous

Pandemi Dönemi Bizlere Neleri Öğretti

Next
Next

Nedir Bu ''Black Friday'' Çılgınlığı?