Mikro İhracat nedir?
Mikro İhracat nedir?
Mikro ihracat, 300kg ve 15000 € limitine kadar ETGB (Elektronik Ticaret Gümrük Beyanı) ile yurtdışı edilen bedelli ihracatlara verilen isimdir.
Günümüzde bir çok marka mikro ihracat konusunda hala emekleme aşamasında. Bunun yapılabileceği konusunda yeteri kadar bilgiye sahip değiller. Verdiğimiz danışmanlıklarda ''mutlaka global düşünmelisiniz, dünyanın her noktasına ürünlerinizi pazarlayabilir ve satabilirsiniz'' diyoruz. Nasıl diye sorduklarında da stratejiyi açıklıyoruz.
1-Görünür olun
Bugün görünür olmanın ilk adımı bir internet sitesine sahip olmakla başlıyor. Bu internet sitesi ile potansiyel müşterilerin size ulaşabilecek, ürünlerinizi ve sizi tanıyabilecek. İnternet sitesi olmayan her işletme kaybetmeye başlıyor. Rakipleriniz daha önde olup müşterilerin tüm talepleri karşılayıp daha fazla karlar elde ediyorlar. Sonuç olarak, ilk adımı bir internet sitesi kurarak başlayabilirsin.
2-Mutlaka Pazarla
''Ürün var, internet sitesi var, ekip iyi, operasyon da tamam, ee niye satış yok?'' der gibisin. Satış yapabilmek için pazarlama yapmak zorundasın. Modern ve geleneksel pazarlama yöntemlerini fark etmeksizin kullanmalısın. Pazarlama yapmadığın sürece, kimsenin senden haberi olmaz.
3-İyi bir kargo şirketi ile çalış
Mikro İhracat yaparken en önemlisi dünyanın en iyi kargo şirketleri ile çalışman gerekir. Bunlar; UPS, DHL, FEDEX gibi global firmalar da olabilir, sadece mikro ihracat taşımacılığı konusunda uzmanlaşmış butik şirketler de. Karar senin. Tabii ki, operasyon kabiliyetlerine ve taşıma ücretlerine dikkat etmelisin.
4-Ürünlerin Global'de tercih ediliyor mu?
Erkek Hazır-Giyim markan var. İhracat yapmak istiyorsun. Amerika'ya mal satayım diyorsun. Ürettiğin ürünler, Amerika'da yaşayan farklı ülkelerden gelen, çok farklı beden dağılımı olan insanlara uygun olacak mı? Hedeflediğin coğrafyaya uygun ürünleri üretmen ve satman gerekir. Eğer olmuyorsa başarılı olman çok zor olacak.