Deprem Sonrası Google Trends Nasıl Çalışıyor?

Google Trends, farklı bölgeler ve zaman dilimleri boyunca arama terimlerinin ve konularının popülerliğini keşfetmemizi sağlayan Google tarafından sağlanan ücretsiz bir çevrimiçi araçtır. İnternette ne aradıklarına dair bir bakış açısı sağlayarak, işletmeler, pazarlamacılar, araştırmacılar ve bireyler için değerli olabilir.

Google Trends'ten yararlandığımız bir kaç konu şu şekildedir;

  1. Anahtar kelime araştırması:

    Google Trends'i, web sitenizi veya içeriğinizi arama motorları için optimize etmek için anahtar kelimeleri ve ifadeleri araştırmak için kullanabilirsiniz. Belirli arama terimlerinin popülerliğini analiz ederek, hedef kitlenizin neye ilgi duyduğuna dair bir anlayış kazanabilir ve içeriğinizi buna göre uyarlayabilirsiniz.

  2. İçerik oluşturma:

    Google Trends'i kullanarak popüler konuları belirleyebilir ve hedef kitlenizle daha iyi uyum sağlayacak içerikler oluşturabilirsiniz. Niche'nize ilişkin arama terimlerinin popülaritesini analiz ederek, mevcut trendlerin neler olduğunu ve insanların neye ilgi duyduğunu anlayabilirsiniz.

  3. Pazar araştırması:

    Google Trends'i pazar trendlerini ve tüketicilerin davranışlarını araştırmak için kullanabilirsiniz. Endüstrinizle ilgili arama trendlerini analiz ederek, hedef kitlenizin ne aradığına, hangi ürün veya hizmetlerin talep gördüğüne ve rakiplerinizin ne yaptığına dair bir anlayış kazanabilirsiniz.

  4. Reklam hedeflemesi:

    Google Ads kampanyaları yürütüyorsanız, en popüler arama terimlerini belirlemek ve reklamlarınızı buna göre hedeflemek için Google Trends'i kullanabilirsiniz. Farklı bölgelerdeki arama trendlerini analiz ederek, reklamlarınızı belirli coğrafi konumlara uyarlamanız da mümkündür.

Genel olarak, Google Trends, insanların internet üzerinde ne aradıklarına dair bir bakış açısı sağlayan herkes için değerli bir araç olabilir. Farklı sektörlerde faaliyet gösteren, hedef kitlesinin neler istediğini bilmek isteyen bir çok iş insanı için faydalı olacaktır.

Peki istatistik okuma, verileri yorumlama konusunda nasıl bir konumdayız?
Google Trends bu verileri olduğu gibi veriyor. Size herhangi bir yorum yapmıyor. 6 Şubat Günü Merkez üssü Kahramanmaraş olan büyük bir deprem yaşadık. Deprem nedeniyle çok sayıda insan yaralandı veya yaşamını yitirdi. Deprem sonrasında sağ kalanlar bir şekilde hayata tutunmaya ve devam etmeye çalıştılar. En önemli konuları da barınma ihtiyacıydı. Arkasından çevre illere taşınma ihtiyacı oluştu. Hemen Google üzerinden kiralık ev yazılarak aramaya başlandı.

Aşağıdaki grafikte son 30 günde KİRALIK EV anahtar kelimesinin Türkiye’de en çok arayan iller listeleniyor.
Turizm Şehri Muğla’yı ayırırsak; ilk 5teki 4 il depremden etkilenen iller. Haritada da koyu mavi olarak işaretlenmiş.

Sonuç olarak; veri analizi yapılırken dikkat edilmesi gereken en önemli husus, dijital olmayan dünyayı da çok iyi takip edebilmek. Deprem başlığı dışında gerçekleşmiş başka olaylar olmuş olabilir. İstatistiklere yansıyabilir ve siz de bunu yanlış yorumlayabilirsiniz.

Next
Next

İşletmeler için Gelir Modelleri