Eticarette Depo ve Stok Yönetiminin Önemi Nedir?

Depolama yönetimi, e-ticaret işletmeleri için oldukça kritik bir konudur çünkü stokların ve ürünlerin doğru bir şekilde saklanması ve yönetilmesi, müşterilerin alışveriş deneyimlerine doğrudan etki eder. Depolama yönetimi, ürünlerin doğru yerde saklanmasını, gerektiğinde hızlı ve verimli bir şekilde bulunmasını ve teslim edilmesini sağlar. Aynı zamanda, stokların zarar görmemesi veya kaybının önlenmesini de sağlar. İşletmeler, verimli depolama yönetimi sayesinde mevcut alanlarını daha etkin kullanabilir ve maliyetlerini azaltabilirler, böylece kârlılıkları artar. Depolama yönetimi, e-ticaret işletmelerinin müşterilerine daha iyi hizmet vermelerine, daha iyi bir müşteri deneyimi sunmalarına ve kârlılıklarını artırmalarına yardımcı olur.

Kısaca bir giriş yaptıktan sonra, konunun daha detaylarına inelim. Geleneksel ticarette ürün yönetimi ve stok yönetimi iç içe girmiş durumdaydı. Ancak değişen ticaret şekilleri ile birlikte sadece depo veya stok yönetimini sağlayan iş dalları ve şirketler ortaya çıktı. Eticaret için bir depo tutmanıza gerek kalmadan tüm operasyonlarınızı yürüten şirketler var. Kendilerine ait depoda 1’den fazla markaya hizmet verebilme imkanları oluyor. Ürün paketlemesinden, iade ürünleri kabul edip kontrol etmeye kadar her başlıkta hizmet veriyorlar.

Ürün başına bir hizmet bedeli alarak da sizi birçok noktada rahatlatıyorlar. Maliyet hesaplaması yaparken de eliniz kuvvetleniyor. Ürün başına örnek olarak 10 lira gibi depo/operasyon maliyeti yansıtıyorsunuz. Her sektör için uygun bir model olmasa da özellikle Hazır Giyim Üretici ve Satıcıları için çok verimli bir hizmet olmuş oluyor.

Robotlar Tarafından Yürütülen Depolar

Dünya’daki gelişmeleri yakından takip eden kişiler bu başlığı ilk defa görmemiştir diye düşünüyoruz.

Özellikle insan kaynaklarının yükse maliyetleri ve verimliliği konusunda kafa yoran bir kaç şirket var. Onlardan biri de Alibaba. Çin’in en önemli markalarından biri olan Alibaba son dönemde yaptığı robotik yatırımlar ile ön plana çıkmış durumda.

Global online perakende harcamalarının yaklaşık olarak yarısını Çin tek başına üstleniyor. Aynı zamanda Çin, dünyanın en büyük robotik pazar yeri. Bu yüzden talep büyüdükçe ve verimlilik hedefleri arttıkça e-ticaret ve robotik teknolojisini bir araya getirmek son derece mantıklı. Geleneksel lojistik depoları, manuel yükleme, zamanlama ve takip etme ile son derece yoğun iş gücü gerektiren operasyonlara sahiptirler.  Alibaba ise akıllı deposu aracılığıyla nesnelerin interneti uygulamaları, büyük veri ve yapay zeka kullanarak bu süreci dijitalleştirdi. Alibaba'nın belirttiğine göre, bu robotlar sayesinde deponun genel verimliliği üç katına çıktı.


Şirketlerin temel amacı para kazanmak. Parayı da müşteriden kazanıyorlar. Müşterinin taleplerini ne kadar iyi karşılarlarsa ömürleri daha uzun olabiliyor çünkü müşteri hep onları tercih ediyor. Günümüzde müşteri taleplerini karşılarken de en önemli konu hız ve kalite oldu. Bu ikisini karşılayan firmalar pazar paylarını artırdı.

Peki siz stok yönetiminizi veya depo yönetimini nasıl sağlıyorsunuz?

Previous
Previous

İşletmeniz için yeni müşterilere ulaşmanıza yardımcı olabilecek bazı ipuçları

Next
Next

Openai ChatGPT ile ne yapacak?